11.8.2013

Autumn Love

Jes jes, ootan ihan innoissani syksyä! Vaikka kesä onkin tosi kiva, niin suomen kesä on sen verran paska, että sen vois skipata vaan kokonaan. Jos koko kesän olisi vaikka 25 astetta lämmintä niin sitten siitä kerkeisi nauttiakin, mutta kun mittari heittelehtii 15 ja yli 30 asteen välillä niin on vaan joko kylmä tai kuuma. Ei mua oikeestaan haittaisi edes se, että jos olis koko kesän se 15 atetta TAI yli 30 astetta, koska siihen kerkeisi tottua jo ensimmäisen viikon aikana. Ja tämä on ihan fakta. Tietenkin on näitä ihmisiä jotka vain eivät kestä kuumaa tai kylmää ilmaa, mutta nyt puhun ihan enemmistöstä. Kuvitelkaapa esim. jos ootte viikon pari ollu jatkuvasti 30 asteen lämmössä ja sitten yhtenä päivänä se laskeekin 25 asteeseen. Silloin sitä ruvetaan jo kyynel silmäkulmassa etsimään niitä talvivaatteita.


Syksy on kiva, koska yleensä se alkaa tosi lämpimistä keleistä ja viilenee pikkuhiljaa tasaiseen tahtiin. Ja koska en ole suuri vihreän fani, niin rakastan sitä kun ruoho alkaa kellastua ja puun lehdet punertaa. Kaikkia mukavia värejä joka paikassa! Sen lisäksi on sadonkorjuu aika, eli on aika poimia puusta kirsikat ja omenat ja tehdä niistä herkullisia leivoksia nautittavaksi. Tai viinejä. Tai syödä ihan sellaisenaan.
En ole kovin hyvä viherpeukalo, mutta olen ainut tämän talon asukkaista joka on saanut tuohon puuhun kirsikoita tulemaan joka syksy. Ja puu on kasvanut ihan mielettömästi nyt viimevuosien aikana! Siihen on kasvanut ihan kunnon paksu runko! Olen niin ylpeä siitä. Ennen siitä tosiaan sojotti maasta kaksi ohuempaa runkoa ja puu oli enemmän sellainen pensasmainen, ei kovin korkea. Kuulemma se oli istutettu siihen jo monta vuotta aikaisemmin. Tällä hetkellä se on meidän koko pihamme korkein puu! Vaikka runko onkin ehkä alle puolimetriä korkea, niin oksat kasvavat kovaa vauhtia keväästä syksyyn.



Hupsista, tuli vähän innostuttua. Noh, ei voi mitään. Se on sentään ainut kasvi jonka olen oikeasti saanut kasvamaan. Ainiin muuten! Tänä vuonna kirsikoita on ihan ennätysmäärä! Yleensä kirsikoita tulee vain alaoksille (johtuu varmaan siitä kun linnut napsivat ne korkeammalla olevat), mutta nyt kauniin punaisia marjoja löytyy ihan sinne latvaan saakka! Muutama vuosi taaksepäin teimme Katiskan kanssa aivan ihanan kirsikkapiirakan~ Nyt noita kirsikoita on niin paljon, että voisi tehdä nyt uudestaankin.


Tykkään myös ihan älyttömästi syysvaatteista! Saa pitää kevyttä takkia, pitkähihasia, mekkoja, pitkiä legginsejä... Ja mulla on myös sellanen kiva mekkohuppari, jota ei oikein voi pitää kesällä ja talvella siinä tulee liian ahdistava olo, sekä jalat jäätyy. Eli taas, syksy on täydellinen.
Pitäisi varmaan ruveta käymään tuota vaatekaappia taas uudestaan läpi ku tuntuu et mulla on ihan liikaa vaatteita vaan tiellä ku etin sitä yhtä vaatekappaletta jota käytän aina. :I Oon tosin jo ostanutkin vähän uusiakin vaatteita, mutta niille vanhemmille pitäisi tehdä jotain. Meillä on tosin jo kolme isoa säkillistä vaatteita menossa kirpparille... Hups. Vaatteet vaan on niin kivoja.


Ostin muuten eilen kahdet kengät. Prismasta 15e pari. (Kyllä, mun on pakko ostaa prismasta, halpa-hallista ym. kengät, koska muualla ei oo kokoja.) Lasten osastolta tottakai. Kivat vetoketjulliset tennarit mustina ja pinkkeinä. :--)

Posti on myös tuonut viimeviikolla kaikenlaista kivaa.

Housut, luomivärin, lumikki macbook tarran ja pääsyn kouluun.
Peruukin Azu-Nyan (K-On!) cossia varten.
Maanantaina oli sitten asuntonäyttö jonne jouduin polkasemaan helvetinmoisessa helteessä. Ja koska olin herännyt jopa ihan ajoissa niin mulla oli paljon aikaa laittautua (jota teen nykyään aivan liian harvoin).


Ja tietenkin kun pääsin vihdoin takaisin kotiin olin sulanut kuin kynttilä illallisella.


Löysin muuten kuvia kamerani kätköistä jotka olin unohtanut ihan kokonaan! Eli 20 vuotispäivänäni (19.7) mentiin Katiskan kanssa baareileen (hesen kautta :D) ja muka laittauduttiin ja silleen.


Ainiin! Taisin myös vaihtaa vähän blogin ulkoasua koska edellinen oli vaan jotenkin... Öh. No, kyllästyin siihen. Ja tää uus ulkoasu kävi varmaan 14380 eri kokeilua, kunnes viimein päädyin tähän toistaiseksi. Saatan tehdä vielä muutoksia, mutta en varmaan jaksa.

Ensiviikko onkin sitten todella kiireinen! Minulla! Kiireistä! Huh. Eli maanantaina ja tiistaina on autokoulun syventävä vaihe, keskiviikkona alkaa koulu, torstaina luonnollisesti koulua ja perjantaina koulun lisäksi on mun ensimmäinen terapia tunti ja ehkä vielä treenit siihen päälle kruunaamaan illan. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti