28.9.2012

Weekend, party & 中秋节 !

Heei, mulla alko jo tänään viikonloppu, ja pitkä onkin, nimittäin tiistaina vasta seuraavan kerran kouluun. :) Ja tälläinen järjestely jatkuu sitten marraskuuhun asti! Tykkään kyllä mun tän jakson lukujärjestyksestä. :---)

Eli nuo keltaset ruksit niin oon jo suorittanu nuo kurssit, ja sit tuo englanti... En tiiä vielä millä tunneilla mun pitää olla ku ne tekee ihan samoja juttuja mitä mä tein viimevuonna siellä, niin kysyin, että voinko suorittaa sit sen eri tavalla. Jep. Vois kysästä joskus siltä opettajalta.

Oon kans miettiny laittavani jonkun uuden lävistyksen. Nenäkoru tulee mitä luultavammin takasin, mut labrettia en enää laita ku onnistuin vaan rikkomaan mun etuhampaat, niin aattelin sit jotain uutta kivaa kokeilla. :) Lävistysten laittaminen on kuitenkin kivaa puuhaa! Kaipaisin vähän ulkopuolistenkin mielipidettä, tai muuten mulla tulee nuo kaikki naamaan. XD Eli saa äänestää mikä sopis mun pärstään parhaiten. (Laitoin kuitenkin tuon labretin tuonne vaikka siitä nyt en oo kauheesti innostunu. XD Mutta onhan se kivan näkönen.)


Eli ylhäältä alas, vasemmalta oikeelle;
1. Bridge                2. Madonna Spiraalilla        3. Madonna              
4. Angel Bites        5. Medusa                            6. Labret (Side-Lip) 
7. Snake Bites        8. Labret                              9. Joku muu? Saa ehotella muitakin. :)

Oon myös tappanu aikaa kokeilemalla tän avulla jotain uusia tyylejä julkkismalliin. :---D Jos ei oo vielä eksyny tuonne, niin kannattaa käyä kokeilee, ihan hauskaa ajanviettoa. c:





Huomenna sitten biletetään. Tai no, ei ihan biletetä, mutta meillä on pitkästä aikaa illalliset kotona ja kutsutaan kavereita kylään. :) Tehdään kiinalaista ruokaa, lähinnä hot pottia ja kolmas kokeilu gong baon kanasta. XD Tälläkertaa meillä on paremmat ainekset sen tekemiseen. :) 
Vietetään siis keskisyksyn juhlaa (中秋节), paremmin tunnettu ehkä kuu juhlana. Eli syödään kuukakkuja ja kuu on tähän aikaan erittäin upea! Kannattaa sunnuntaiyönä bongailla kuuta. ;)

Kuva: [click here]
Mangon makuinen kuukakku, jonka sain ihan ite valita kuukakku myymälästä ja mun kiinalainen perhe makso. <3


Myös lyhtyjen lähettäminen taivaalle on osa keskisyksyn juhlan, kuten myös monen muunkin kiinalaisen juhlan,  ohjelmaa. Ihmisten on tapana kirjoittaa toiveita, rukouksia yms. lyhtyyn ja lähettää uskomuksensa mukaan jumalille, hengille tai muuten vain maailmalle. Itsekin on tullut näin tehtyä. c: Isä oli juhlan aikana käymässä Kiinassa ja lähetettiin sitten molemmat kyseiset lyhdyt taivaalle. Saatiin aika paljon yleisöä, koska siellä paikkakunnalla ei käynyt usein valkoihoisia. 

Kuva: [click here]
Isän laittama teksti sen lyhtyyn. :)
Mulla ei näkyny olevan yhtään kuvia lyhdyistä taivaalla, johtuen luultavastikin siitä syystä, että mun pokkari ei oo mikään tehokamera pimeällä... Mutta muutama video tuli otettua, tässä ois yksi niistä, joissa oon tosi taidokas laittaan lyhdyn lentoon. :D Ei toimi ihan niin helposti kuin Tangledissa. XD



Mulla oli ihan varmasti jotain, minkä oisin vielä halunnut laittaa tähän postaukseen, mutta... Ei nyt vaan tuu mieleen. :D Noh, seuraavaan sitten jos tulee vielä mieleen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti